Niets meer missen op je Facebook Page

Bedrijven kunnen nu rechtstreeks vanuit Casengo’s klantenservice-applicatie contact leggen met Facebook-gebruikers

19 DECEMBER 2013, AMSTERDAM, NEDERLAND
Casengo, de cloud-applicatie waarmee bedrijven hun klanten optimale klantenservice aanbieden, ondersteunt vanaf vandaag Facebook Pages. Deze integratie stelt webshops en andere ondernemingen in staat om rechtstreeks vanuit de Casengo-applicatie te reageren op Facebookposts of -reacties van (potentiële) klanten.

Casengo-gebruikers kunnen hun Facebook bedrijfspagina (Facebook Page) nu gemakkelijk koppelen aan hun Casengo-account. Elke post of reactie op deze Page wordt automatisch omgezet in een klantcase, en belandt in de team inbox. Vanuit Casengo kan op deze case worden gereageerd; het antwoord verschijnt vervolgens als een gewone reactie op de Facebook Page.

“Met de komst van social media is de wereld van klantenservice radicaal veranderd,” zegt Floris van der Veen, oprichter van Casengo. “Klanten nemen geen genoegen meer met 9-tot-5 callcenters; ze verwachten 24/7 service via e-mail, live chat, Twitter en Facebook. Veel trouwe, terugkerende klanten, die gemiddeld 80% van de omzet voor hun rekening nemen, nemen graag contact op via Facebook.”

De nieuwe integratie is voor huidige Casengo-gebruikers een absolute aanwinst, zo laat een korte enquête zien. 81% van de respondenten beschikt over een Facebook Page, en 58% bekijkt deze Page dagelijks – of vaker. “Uit onze enquête blijkt dat het mkb’ers enorm frustreert als ze reacties op hun Facebook bedrijfspagina missen. Casengo kan hen veel tijd en ergernis besparen.”

De volgende stap is de Twitter-integratie, die er begin 2014 aankomt.

"Met de komst van social media is de wereld van klantenservice radicaal veranderd. Uit onze enquête blijkt dat het mkb’ers enorm frustreert als ze reacties op hun Facebook bedrijfspagina missen. Casengo kan hen veel tijd en ergernis besparen." Floris van der Veen, oprichter & Chief Happy Customers @Casengo