Casengo haalt 1,5 miljoen euro op

Nederlandse applicatie voor slimmere online klantenservice groeit hard

08 APRIL 2014, AMSTERDAM, NEDERLAND
Een consortium van investeerders onder leiding van venture capitalist henQ steekt 1,5 miljoen euro in Casengo. Deze cloud-applicatie stelt bedrijven in staat sneller en beter op klantvragen te reageren, zonder dat hun antwoorden onpersoonlijk worden. Met de funding wil Casengo verdere groei financieren.

Het Nederlandse Casengo, gelanceerd in december 2012, wordt momenteel gebruikt door ruim 2.300 bedrijven wereldwijd. Met de applicatie staan webwinkels en andere kleine bedrijven hun (potentiële) klanten sneller en beter te woord via e-mail, live chat en social media. Casengo combineert customer support software zoals Zendesk, Desk.com en Freshdesk, met chatsoftware zoals Olark, Zopim en LiveChat. “Dankzij onze software krijgen bedrijven het overzicht terug,” zegt oprichter Floris van der Veen. “Bovendien kunnen ze zonder extra mankracht eenvoudig live chat aanbieden.”

Customer service: een enorme groeimarkt

Venture capitalist henQ leidt een groep investeerders die samen 1,5 miljoen euro in Casengo steken. “Wij zien dat het vasthouden van bestaande klanten minstens even belangrijk wordt als het binnenhalen van nieuwe klanten,” zegt Herman Hintzen, managing partner van henQ. “Customer service is een enorme groeimarkt, en Casengo speelt daar mooi op in. De applicatie is door een ervaren team van de grond af gebouwd als internationaal, meertalig platform. Daardoor heeft Casengo een streepje voor ten opzichte van de – voornamelijk Amerikaanse – concurrenten.”

Casengo wil de komende jaren verder groeien in Nederland, en het buitenland veroveren. Met name in Duitsland ziet Van der Veen kansen. “Wij willen de nummer één van Europa worden.” Bedrijven moeten steeds meer moeite doen om de steeds kritischer wordende consument aan hun merk te binden. “Met name kleinere bedrijven kunnen de band met hun klanten versterken door op de juiste manier, op het juiste moment, met de juiste boodschap te communiceren. Dat kan met onze applicatie.”

De oprichters van Casengo, de broers Floris (36) en Thijs (33) van der Veen, kennen de markt goed. In 2003 richtten zij Livecom op, een klantenservice-applicatie voor grote bedrijven zoals Philips, BMW en ABN AMRO. Livecom is actief in 27 landen.

Over Casengo (www.casengo.com

Casengo’s cloud-applicatie voor slimmere klantenservice stelt webwinkels en andere kleine bedrijven in staat om hun klanten sneller dan ooit aan het juiste antwoord te helpen. Eén team-inbox voor chat, e-mail en social media. Opgericht in 2011, bedacht en ontwikkeld in Amsterdam.

Over henQ (www.henq.nl)

Participatiemaatschappij henQ belegt haar vermogen in jonge technologiebedrijven met een Nederlandse connectie. Bedrijven als Wakoopa, SEOshop en Monolith onderscheiden zich door hun groeipotentieel, dankzij een sterk managementteam, internationale ambitie en een schaalbaar product.

"Casengo is door een ervaren team van de grond af gebouwd als internationaal, meertalig platform. Daardoor heeft Casengo een streepje voor ten opzichte van de – voornamelijk Amerikaanse – concurrenten." Herman Hintzen, managing partner van henQ
"Dankzij onze software krijgen bedrijven het overzicht terug. Bovendien kunnen ze zonder extra mankracht eenvoudig live chat aanbieden." Floris van der Veen, oprichter van Casengo