Casengo sluit bètafase af met 20.000 blije klanten

Nieuwe klantcontactsoftware verhoogt online conversie tot 60%

12 DECEMBER 2012, AMSTERDAM, NEDERLAND
Casengo, alles-in-een klantcontactsoftware die het beste van e-mail en live chat naadloos samenbrengt, wordt vandaag officieel gelanceerd. Sinds de open bètafase twee maanden geleden aanving, hebben ruim 20,000 klanten optimale mail-, chat- en Twitter-service gekregen via de nieuwe Casengo-app.

De Amsterdamse startup verwelkomt inmiddels ruim 10 nieuwe gebruikers per dag – en dat zonder actieve sales, marketing of externe financiering. Gebruikers rapporteerden dat hun conversie tot 60% steeg, en dat ze nu gemiddeld 3 keer sneller dan voorheen op klantvragen reageren. De meesten zijn webshops en MKB’ers, die iedere potentiële klant willen voorzien van een snel en persoonlijk antwoord. Casengo verwacht tegen eind 2013 zo’n 2 miljoen klanten met optimale service te hebben verblijd.

Volgens oprichter Floris van der Veen heeft Casengo het beginsucces te danken aan hybrid messaging, de functionaliteit die het product onderscheidt van andere klantcontactsoftware. "We doen méér dan alleen het aanbieden van een multichannel aanpak: Casengo maakt het bedrijven en hun klanten mogelijk om daadwerkelijk te switchen tussen e-mail en live chat. Niet meer eindeloos heen en weer mailen, maar snel ter zake komen met korte berichtjes, en klantverwachtingen overtreffen.”

De gebruiksvriendelijkheid en instapprijzen van de app – de eerste gebruiker is altijd gratis, extra gebruikers betalen €39 per maand – brengen steeds meer bedrijven ertoe om andere, bekendere contactsoftware links te laten liggen. Ze kunnen al binnen 2 minuten na het aanmaken van een Casengo-account aan de slag.

De lancering van vandaag gaat gepaard met een nieuwe productrelease. Call management is daarvan de opmerkelijkste toevoeging. Alle conversaties via chat, e-mail, social media en telefoon worden verzameld in Casengo’s universele inbox, waar de gebruiker in één oogopslag de klantvraag en -geschiedenis kan overzien.

Toegankelijkheid speelt de hoofdrol in deze release, waarin ook plug-ins voor populaire CMS-tools Wordpress, Drupal en Magento zijn opgenomen. Voor zowel Android als iOS wordt nog voor de kerst een app beschikbaar gesteld. Begin volgend jaar zal een volledige integratie met social media, telefonie en ‘third-party’ applicaties mogelijk zijn. "De enthousiaste feedback van onze bètatesters, zoals Thuisbezorgd.nl, laat zien dat MKB’ers snakken naar ‘enterprise class’ CRM-technologie die speciaal voor hen is ontwikkeld," zegt Floris. "En dat is nou net wat Casengo is.”

""We doen méér dan alleen het aanbieden van een multichannel aanpak: Casengo maakt het bedrijven en hun klanten mogelijk om daadwerkelijk te switchen tussen e-mail en live chat.”" Floris van der Veen, oprichter Casengo
""De enthousiaste feedback van onze bètatesters, zoals Thuisbezorgd.nl, laat zien dat MKB’ers snakken naar ‘enterprise class’ CRM-technologie die speciaal voor hen is ontwikkeld. Dat is nou net wat Casengo is."" Floris van der Veen, oprichter Casengo