Facebook Messenger via Grasp (voorheen Casengo): efficiënt connecten met klanten

Amsterdam, Nederland

Personal messaging apps zijn populairder dan ooit, en dus zeer interessant voor bedrijven en ondernemers. Zij dromen elke nacht van 1-op-1 communicatie met al hun (bijna)-klanten. Maar om apps als Facebook Messenger slim in te zetten, hebben bedrijven slimme software nodig. En die zijn er niet. Tot vandaag: Grasp introduceert een knappe Messenger-integratie - waardoor naast e-mail, live chat en WhatsApp nu ook Messenger-berichten snel en goed worden behandeld.

Amsterdam, 30 augustus 2016 – Wie wil zijn waar z’n klant is, kan niet meer om personal messaging heen. Met de introductie van de Grasp Connector is er geen enkele reden meer om als bedrijf te ontbreken op het favoriete kanaal van heel veel klanten: Facebook Messenger.

Met de software van Grasp, voorvechter van betere online klantenservice, kunnen bedrijven al langer gestructureerd en op een schaalbare manier case management toepassen via e-mail, chat én WhatsApp. ‘Nu Facebook Messenger snel populairder wordt, is dat een logische toevoeging,’ zegt Floris van der Veen, Chief Happy Customers van Grasp (voorheen Casengo) ‘Niet alleen is Messenger als kanaal stabieler dan WhatsApp for Business, het biedt ook veel meer mogelijkheden voor bedrijven.’

Het omarmen van Facebook Messenger als volwaardig klantenservice-kanaal kent veel voordelen:

Met de Grasp Connector voor Facebook Messenger kunnen bedrijven – met of zonder verschillende afdelingen, merknamen of groepen – via een team-inbox snel reageren op berichten uit meerdere hoeken: op e-mails, chatberichten, WhatsAppjes – en sinds vandaag ook op Messenger-berichten. Komende maanden wordt gewerkt aan het versturen van messaging campagnes waar bulk messaging en chatbot-functionaliteiten de engagement met klanten naar volgend niveau brengt.

‘Nu Facebook Messenger snel populairder wordt, is dat een logische toevoeging aan onze Grasp applicatie. Niet alleen is Messenger als kanaal stabieler dan WhatsApp, het biedt ook veel meer mogelijkheden voor bedrijven.’

Floris van der Veen, Chief Happy Customers van Grasp