Facebook Messenger via Casengo: efficiënt connecten met klanten

30 AUGUSTUS 2016, AMSTERDAM, NEDERLAND
Personal messaging apps zijn populairder dan ooit, en dus zeer interessant voor bedrijven en ondernemers. Zij dromen elke nacht van 1-op-1 communicatie met al hun (bijna)-klanten. Maar om apps als Facebook Messenger slim in te zetten, hebben bedrijven slimme software nodig. En die zijn er niet. Tot vandaag: Casengo introduceert een knappe Messenger-integratie - waardoor naast e-mail, live chat en WhatsApp nu ook Messenger-berichten snel en goed worden behandeld.

Amsterdam, 30 augustus 2016 – Wie wil zijn waar z’n klant is, kan niet meer om personal messaging heen. Met de introductie van de Casengo Connector is er geen enkele reden meer om als bedrijf te ontbreken op het favoriete kanaal van heel veel klanten: Facebook Messenger.

Met de software van Casengo, voorvechter van betere online klantenservice, kunnen bedrijven al langer gestructureerd en op een schaalbare manier case management toepassen via e-mail, chat én WhatsApp. ‘Nu Facebook Messenger snel populairder wordt, is dat een logische toevoeging,’ zegt Floris van der Veen, Chief Happy Customers van Casengo. ‘Niet alleen is Messenger als kanaal stabieler dan WhatsApp, het biedt ook veel meer mogelijkheden voor bedrijven.’

Het omarmen van Facebook Messenger als volwaardig klantenservice-kanaal kent veel voordelen:

• De open rate – de mate waarin berichten worden geopend – is bij Messenger maar liefst 97%. Ter vergelijking: bij een goede e-mailcampagne is dat slechts 23%.
  • Messenger telt 1 miljard gebruikers en groeit hard. In de eerste helft van 2016 steeg het aantal gebruikers elk kwartaal met 100 miljoen. Als deze trend zo verder gaat, zullen al je klanten zich in no-time op dit kanaal bevinden. Kan je als bedrijf het je dan veroorloven om er niet te zijn?
  • Gebruikers houden van personal messaging apps (en dus van Facebook Messenger). Die liefde beperkt zich niet alleen tot hun vrienden en familie: bijna iedereen (95%) die al een keer met een bedrijf in contact kwam via personal messaging, zou dit vaker willen doen. En uit onderzoek blijkt ook dat 65% van consumenten graag berichten willen sturen met bedrijven.
  • In tegenstelling tot WhatsApp heeft Facebook Messenger een open API, waardoor het platform eenvoudig te koppelen is aan andere software. Deze stabiliteit maakt Messenger bijzonder geschikt als klantcontactkanaal voor bedrijven met grotere serviceteams, die al snel tegen de limieten van de ‘native’ applicaties aanlopen.

Met de Casengo Connector voor Facebook Messenger kunnen bedrijven – met of zonder verschillende afdelingen, merknamen of groepen – via een team-inbox snel reageren op berichten uit meerdere hoeken: op e-mails, chatberichten, WhatsAppjes – en sinds vandaag ook op Messenger-berichten. Komende maanden wordt gewerkt aan het versturen van messaging campagnes waar bulk messaging en chatbot-functionaliteiten de engagement met klanten naar volgend niveau brengt.

"‘Nu Facebook Messenger snel populairder wordt, is dat een logische toevoeging aan onze Casengo applicatie. Niet alleen is Messenger als kanaal stabieler dan WhatsApp, het biedt ook veel meer mogelijkheden voor bedrijven.’" Floris van der Veen, Chief Happy Customers van Casengo